5 sposobów na wypromowanie sklepu ze zdrową żywnością
Zdrowa żywność to sformułowanie, które w dzisiejszych czasach jest bardzo często używane, a wiele osób szuka produktów, które nie tylko reklamowane są jako zdrowe, ale w istocie zawierają wiele cennych składników odżywczych i należą do grupy tzw. superfoods. Dlatego otwarcie sklepu czy to stacjonarnego czy internetowego ze zdrową żywnością wydaje się być doskonałym pomysłem. Jednak jak każdy biznes także taki, który jest na ustach wszystkich trzeba dobrze wypromować. Mogą tu posłużyć np. gadżety promocyjne, takie jak napoje reklamowe.
Napoje reklamowe rozdawane przy pierwszych zakupach
Sklep ze zdrową żywnością może reklamować się dodając do pierwszych zakupów napoje reklamowe z logo. Oczywiście muszą to być napoje bez sztucznych dodatków oparte jedynie na naturalnych składnikach. W końcu sklep ze zdrową żywnością musi być od samego początku postrzegany jako rzeczywiste źródło zdrowej żywności, a obecność konserwantów w napoju reklamowym byłaby w oczach klientów dyskredytująca. Takie napoje mogą być rozdawane zarówno w przypadku sklepu prowadzonego stacjonarnie, jak i internetowo. Oczywiście warto, by napoje reklamowe opatrzone były logo sklepu. Po pewnym czasie mogą być wprowadzone do oferty bądź stanowić stały dodatek do zakupów dla klientów.
Promocje typu 2+1 czy 2 w cenie 1
Niezależnie od branży bardzo skuteczne są promocje typu: dwa produkty plus jeden gratis, wybierane przez klienta, bądź dwa produkty w cenie jednego. Dzięki temu można znacznie obniżyć wartość koszyka w sklepie ze zdrową żywnością. Ważne by rabat był widoczny dla klienta. Świadomość oszczędności, nawet niewielkiej jest bowiem powodem do zadowolenia, a także skłania do ponownego skorzystania z oferty. Taką promocją mogą być objęte określone kategorie produktów bądź wszystkie dostępne w ofercie.
Zaangażowanie influencerów
Niezwykle skuteczna w promowaniu nowych produktów i sklepów jest działalność tzw. influencerów i blogerów. Mając swoje wierne grono odbiorców mogą wpływać świadomie na ich wybory konsumenckie. Oczywiście najlepiej kiedy reklama jest jak najbardziej to możliwe naturalna, zawarta w zwykłych postach czy dodawanych do własnego kanału na Youtube filmach, a promocja oferty następuje cyklicznie co jakiś czas i obejmuje różne kategorie produktów w sklepie ze zdrową żywnością. Tutaj jest duże pole do popisu i w taką kampanię można zaangażować zarówno dietetyków, trenerów fitness, jak również blogerów kulinarnych.
Kampanie remarketingowe
Kolejną formą reklamy sklepu ze zdrową żywnością działającego w sieci może być kampania remarketingowa. Na początek warto zacząć od jednej skierowanej do osób do których udało się dotrzeć za pośrednictwem portali społecznościowych czy witryn współpracujących. Dopiero, kiedy widoczne są pierwsze efekty można przystępować do wymyślania kolejnych kampanii, proporcjonalnie do wzrostu zainteresowania w różnych kanałach komunikacji z klientami. Kampanie remarketingowe mogą dotyczyć produktów z tej samej kategorii, które zostały zakupione przez klienta. Są także źródłem odzyskania przynajmniej w części zainteresowania osób, które nie sfinalizowały zakupów w sklepie. Mogą prezentować bieżące promocje, a także okazje specjalne.
Współpraca z firmą oferującą catering dietetyczny
Piątym sposobem na promocje może być zawarcie umowy z firmą oferującą catering dietetyczny. Może ona zaopatrywać się w sklepie w zdrowe produkty, a także oferować je swoim klientom w dołączonych ulotkach reklamowych z menu cateringu dietetycznego. Fit imprezy są bardzo popularne, a to dobra okazja do zaprezentowania szerszemu gronu odbiorców nowego sklepu ze zdrową żywnością. Taka współpraca może być długofalowa i spowodować wzrost zainteresowania ofertą również wśród osób zamawiających catering dietetyczny.
Oczywiście dobrą formą promocji są również targi branżowe, na których sklep może oferować degustację swoich produktów, a także gotowanie na żywo z dostępnych w nim produktów. Aktywne promocje zawsze skłaniają więcej osób do skorzystania z oferty danego sklepu. Można przygotować na nie również najprostsze formy promocji takie jak ulotki ofiarowywane osobom, które skusiły się na degustację.