Zarządzanie kryzysem w biznesie, jak i gdzie szukać wsparcia

Zarządzanie kryzysem w biznesie, jak i gdzie szukać wsparcia?

W czasach szybko rozprzestrzeniających się informacji kryzys wizerunkowy może dotknąć tak naprawdę każdej firmy. Dlatego trzeba być na niego przygotowanym, a także stale monitorować media, by móc podjąć działania w odpowiednim momencie. Niekiedy niezbędna okaże się również pomoc eksperta. A gdzie go szukać? Zobacz, gdzie znaleźć wsparcie w zarządzaniu kryzysem w biznesie. 

Zarządzanie kryzysem – gdzie szukać pomocy?

Gdy przychodzi kryzys, nie ma czasu na opracowywanie planów działania czy strategii. Trzeba reagować, bo tak naprawdę kluczowe są pierwsze 24 godziny. Dlatego w każdej firmie powinien być określony zespół kryzysowy, który będzie wiedział, co ma robić, gdy pojawi się niekorzystna sytuacja. Taki zespół to nie tylko zarząd, ale przede wszystkim eksperci od PR i marketingu. A co, jeśli go nie mamy lub gdy kryzys jest na tyle poważny, że nie wiemy co robić? 

W tym przypadku warto skorzystać z pomocy agencji PR oraz zewnętrznych specjalistów z tej branży, którzy mają doświadczenie przy takich projektach. Jednym z ekspertów od komunikacji kryzysowej jest Igor Janke (R4S), znany również jako wieloletni dziennikarz, publicysta czy redaktor naczelny Polskiej Agencji Prasowej. Igor Janke ma ogromne doświadczenie w tej branży, chociażby dlatego, że zarządzał pierwszym takim kryzysem w polskich mediach społecznościowych (Maspeksu z Tigerem). 

Współpraca z zewnętrznymi ekspertami opłaca się również z tego względu, że nie tylko mają oni ogromną wiedzę, ale również potrafią spojrzeć na kryzys bez emocji, które z pewnością w takiej sytuacji towarzyszą członkom naszej firmy. Na dodatek mają dostęp do inteligentnych narzędzi, które mogą na bieżąco śledzić wypowiedzi internautów, niejednokrotnie korzystają również z pomocy e-ambasadorów

Jak zarządzać kryzysem wizerunkowym?

A od czego rozpocząć działania? Jak postępować, gdy rozpocznie się kryzys? Po pierwsze należy zacząć od obiektywnej oceny sytuacji, należy zastanowić się także, jaka jest przyczyna, w jakiej fazie znajduje się kryzys i jaki jest jego zasięg? Gdy odpowiemy na te pytania, możemy dopasować odpowiednią (wcześniej ustaloną) strategię. Należy również jak najszybciej skontaktować się z zewnętrznym ekspertem. 

W tym przypadku koniecznie okaże się również skorzystanie z narzędzi do monitoringu mediów, dzięki czemu będziemy na bieżąco z każdym artykułem czy niekorzystną dla nas aktywnością w mediach społecznościowych. Często będziemy musieli przygotować również oficjalne oświadczenie, aby udowodnić, że panujemy nad sytuacją. Warto pamiętać, że taki komunikat powinien wyrażać empatię, troskę o los poszkodowanych oraz okazać jak najszerszy obraz całej sytuacji. 

Co ważne, nasze działania nie powinny zakończyć się po zażegnaniu sytuacji kryzysowej. Warto jeszcze długo i intensywnie pracować nad swoim wizerunkiem, dzięki czemu kryzys w biznesie nie będzie porażką, a okaże się dla nas szansą na zbudowanie jeszcze lepszego wizerunku firmy. 

Monika Zielińska

Monika Zielińska

Analityk finansowy z doświadczeniem w międzynarodowych instytucjach finansowych. Specjalizuje się w analizie rynków kapitałowych oraz doradztwie inwestycyjnym. Jej artykuły cechuje głęboka wiedza merytoryczna i praktyczne podejście do tematyki finansowej.

Artykuły: 51

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *