Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Podczas tworzenia strony internetowej jedną z najważniejszych do rozważenia kwestii jest to, jak chcesz, aby była ona postrzegana przez odbiorców. Pozycjonowanie jest kluczową częścią tego procesu, a jego prawidłowe przeprowadzenie jest niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja strona odniosła sukces. Z tego artykułu dowiesz się, czy pozycjonowanie jest skutecznym procesem, co się na niego składa i kto świadczy usługi w takim zakresie!

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie polega na wykonaniu szeregu działań, do których należy optymalizacja strony internetowej, a także praca wokół samej witryny. Celem takich działań jest poprawa widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Usługa pozycjonowania cieszy się dużą popularnością, ponieważ jej wykonanie pozwala na uzyskanie znaczącej przewagi nad konkurencją, co naturalnie przekłada się na wyższy wskaźnik sprzedaży. O tym, co dokładnie składa się na usługę pozycjonowania oraz kto może ją dla Ciebie wykonać, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Co składa się na usługę skutecznego pozycjonowania strony WWW?

Zastanawiasz się, na jakiej podstawie Google decyduje o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania powinna znajdować się Twoja witryna? Roboty Google oceniają jej wartość i przystosowanie do określonych wymagań. To istotne, aby właśnie pod tym kątem przystosować swoją stronę internetową – wysoka pozycja to gwarancja dużego ruchu na stronie, co przekłada się na poprawę wskaźnika sprzedaży. Jakie działania wchodzą w skład usługi pozycjonowania stron internetowych?

  • tworzenie unikalnych i aktualnych treści

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych jest przygotowanie unikalnych treści. Powinny być one przede wszystkim pisane zgodnie z zasadami SEO i odpowiadać na zapytania klientów. Ważne jest także, by były one na bieżąco odświeżane. Popularnym trendem stał się także E-A-T, czyli trzy wskaźniki skutecznej treści: autorytet, wiedza ekspercka oraz wiarygodność. Treści pisane w myśl zasady E-A-T powinny opierać się na rzetelnej wiedzy – Google stara się zapobiegać szerzeniu fałszywych informacji na swojej platformie.

  • dbałość o doświadczenia użytkownika

Bardzo istotne jest także User Experience (UX), czyli to, jakie wrażenia odbiorcy wynoszą po interakcji z Twoją witryną. Jak więc zadbać o to, aby odbiorcy z przyjemnością spędzali czas na Twojej stronie? Musi się ona szybko ładować, być czytelna oraz przejrzysta. Ważne są także przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’Przejdź dalej’’, ‘’Zobacz Koszyk’’, które upraszczają ścieżkę zakupową klienta. Warto zapoznać się także z Core Web Vitals. Jest to część aktualizacji o nazwie Page Experience, która została wprowadzona w 2021 roku i całkowicie zmieniła algorytmy Google. Od wprowadzenia tej aktualizacji, User Experience stało się jeszcze ważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie witryny.

  • budowanie profilu linkowego

Bogaty profil linków to najlepszy sposób na zwiększenie widoczności witryny i podniesienie jej pozycji w rankingach. Możesz go zbudować poprzez zbieranie wartościowych linków na zewnętrznych stronach, które wygenerują dla Ciebie dodatkowy ruch!

  • przygotowanie właściwych metadanych

Metadane witryny można traktować jak jej wizytówkę już na pierwszy rzut oka sugerują one odbiorcy, co znajdzie na stronie. Tytuły i opisy meta pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, więc upewnij się, że podajesz w nich wszystkie istotne z punktu widzenia odbiorcy informacje.

  • zabezpieczenie witryny

Ważne jest, aby upewnić się, że Twoja strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL, który pomoże chronić ją przed atakami wirusów i hakerów. Google pozycjonuje strony, które są bezpieczne dla ich użytkowników. Jeśli zależy Ci na wyższych pozycjach w sieci, warto więc zainwestować w tego typu zabezpieczenie.

  • optymalizacja grafik i zdjęć

Opisy ALT (alternative text) grafik i obrazów zawartych na Twojej stronie pomagają Google lepiej zrozumieć tematykę Twojej witryny. Dajesz sobie tym samym szansę na zyskanie ekspozycji w zakładce Google Grafika.

  • dbałość o responsywność witryny

Ważne jest także zastosowanie na swojej stronie technologii RWD, dzięki której strona stanie się responsywna – dopasowana do różnego rodzaju urządzeń.

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Jeśli wiesz, na czym polega pozycjonowanie witryny, oraz rozumiesz, co wchodzi w skład takiej usługi, odpowiedź na to pytanie powinno samo nasuwać Ci się na język. Pozycjonowanie jak najbardziej jest skuteczne, a rezultaty skorzystania z takiej usługi mogą zupełnie odmienić wyniki Twojej firmy. Oczywiście pod warunkiem, że wszystkie działania pozycjonujące zostaną wykonane należycie. Jeśli wypozycjonujesz swoją witrynę, będziesz nie tylko cieszył się poprawą wskaźnika sprzedaży, ale dotrzesz także do szerokiego grona odbiorców, co wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki. Pytanie brzmi ​​– kto może wypozycjonować Twoją witrynę?

Kto może wypozycjonować Twoją witrynę?

Z pewnością rozumiesz, że proces pozycjonowania strony WWW jest procesem złożonym, skomplikowanym oraz wymaga specjalistycznej wiedzy. Konieczność wprowadzania coraz to nowszych aktualizacji wymaga czasu oraz wiedzy na temat aktualnych wymagań wyszukiwarek. Jeśli chcesz cieszyć się wysoką pozycją w Google, skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet. Taka współpraca to gwarancja osiągnięcia pożądanych rezultatów. Jak więc wygląda współpraca z zespołem specjalistów?

Na wstępie masz możliwość skorzystania z darmowego audytu SEO, na podstawie którego oparte będą kolejne etapy pracy nad Twoją stroną WWW. Otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który przygotuje dla Ciebie kompleksowy plan działania. W następnej kolejności trafi on w ręce profesjonalistów, którzy rozpoczną pracę nad pozycjonowaniem Twojej witryny. Choć na rezultaty często czeka się nawet kilka tygodni, nie zniechęcaj się! Pracując z zespołem specjalistów, który dopracuje każdy szczegół w obrębie Twojej strony internetowej, masz pewność, że już wkrótce pojawi się ona w topowych wynikach wyszukiwania Google.

Na co czekasz? Już teraz wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z darmowego audytu SEO! Rozpocznij współpracę, która niedługo przyniesie oczekiwane rezultaty – Twoja strona będzie na samym szczycie wyników wyszukiwania!

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij