Czym jest marketing internetowy

Czym jest marketing internetowy

O tym, jak ważną rolę Internet odgrywa w życiu każdego człowieka, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak, jak istotny jest również dla firm, wciąż nie zdajemy sobie sprawy. Zdradzamy, jak należy rozumieć marketing internetowy, a także – dlaczego warto o nim pomyśleć, gdy prowadzi się biznes.

Czym jest marketing?

Marketingiem nazywa się wszelkie działania firmy, których naczelnym celem jest wsparcie sprzedaży produktów/usług. Oczywiście jego realizacja możliwa jest dzięki opracowaniu różnorodnych technik i metod, dostosowanych do potencjalnych nabywców. W ramach działalności marketingowej trzeba więc najpierw ich poznać, zarówno ich potrzeby, jak i możliwości. Marketingowcy poszukują wszelkich sposobów, jakie może dać im rynek. Dzięki temu są w stanie opracować strategię dystrybucji produktu, ale i ustalić odpowiednią cenę, sposób komunikacji z konsumentami oraz działania budujące wśród nich świadomość marki.

Wyróżnić można kilka rodzajów marketingu. Wśród nich znajduje się właśnie marketing internetowy. Czym jest dokładnie i co daje?

Marketing internetowy – co to?

Odnosząc się do ogólnej definicji, można napisać, że marketing internetowy to działania i strategie, które wspierają sprzedaż usług,produktów i pozwalają na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, a polem ich działalności jest szeroko pojęty Internet. Sprzedaż dzięki LinkedIn to dobry przykład marketingu internetowego w social mediach, opiera się ona w dużej mierze na działaniach wizerunkowych, a do tego pozwala skutecznie poszerzyć sieć kontaktów biznesowych. Jednak działania marketingowe widoczne są również w innych serwisach społecznościowych, najczęściej takich jak Facebook czy Instagram.

Dzisiaj wiele firm, które chcą zaistnieć na rynku i w świadomości konsumentów, decyduje się na to, by promować się głównie w sieci. Nie ma co się dziwić, gdyż pęd życia i popularność nowych technologii sprawia, że większość spraw załatwianych jest w ten sposób. Właśnie dlatego większość firm przenosi działalność do Internetu i tam szuka klientów. To sprawia, że marketing internetowy staje się najprężniej rozwijającą się formą marketingu. Jest niezbędny, by zaistnieć w sieci. Konkurencja jest znacznie większa niż przy działalności stacjonarnej. Trzeba więc działać. Marketing internetowy zwiększa widoczność firmy w sieci, wykorzystując działania e-marketingu, takie jak optymalizacja SEO, linkowanie czy content marketing.

Rodzaje marketingu internetowego

Na e-marketing składa się wiele różnych działań. W ramach marketingu internetowego wyróżnić można kilka rodzajów aktywności, które warto uwzględnić w strategii promocyjnej, by w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje Internet. Do najpopularniejszych działań należą wspomniane już: optymalizacja SEO, linkowanie, content marketing, reklamy płatne, a także z wykorzystaniem social media i blogosfery.

W przypadku marketingu internetowego istotne jest to, by postawić na pozycjonowanie strony. Dzięki temu witryna pojawi się na określone frazy kluczowe wysoko w wynikach wyszukiwania. Osiągnąć to można poprzez wiele działań, a do najważniejszych z nich należy optymalizacja strony pod względem parametrów technicznych oraz zawartości. Tak, by stała sią atrakcyjna dla użytkownika i wyszukiwarki.

Oczywiście dużą rolę odgrywa również pozyskanie wartościowych linków do strony z zewnętrznych źródeł. Linkowanie jest działaniem złożonym i długotrwałym, a także wymagającym dużej ostrożności, ale doświadczone agencje SEO wiedzą, jak włączyć je w strategię e-marketingową.

Content marketing, a więc marketing treści, również pomaga w osiąganiu lepszych wyników w rankingu Google, ale i w budowaniu eksperckiego wizerunku firmy. Dobre opisy usług lub produktów oraz firmowy blog czy artykuły sponsorowane, pozwalają na ulepszenie linkowania, a także na wyróżnienie firmy na tle konkurencji i dotarcie do konsumentów różnymi drogami.

Marketing internetowy warto wspomóc również płatnymi formami reklamy, jak Google Ads oraz współpracą z blogerami. Nie można pomijać także takich kanałów reklamy, jak social media. One nie tylko służą budowaniu pozytywnego wizerunku marki, ale i zwiększeniu widoczności firmy w Internecie.

Monika Zielińska

Monika Zielińska

Analityk finansowy z doświadczeniem w międzynarodowych instytucjach finansowych. Specjalizuje się w analizie rynków kapitałowych oraz doradztwie inwestycyjnym. Jej artykuły cechuje głęboka wiedza merytoryczna i praktyczne podejście do tematyki finansowej.

Artykuły: 51

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *