Dlaczego Twój biznes potrzebuje terminala płatniczego już dziś?

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, jednym z Twoich priorytetów powinno być zapewnienie klientom optymalnej opcji zapłaty za towary czy usługi. W obecnych czasach do najpopularniejszych form należą oczywiście płatność bezgotówkowa, z której korzysta już większość konsumentów. W związku z tym warto dokładniej przyjrzeć się możliwościom, jakie przynosi posiadanie terminala płatniczego.

W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba osób, które odchodzą od gotówki na rzecz innych, bezgotówkowych sposobów płatności. Główną przyczyną takich zmian jest oczywiście wygoda, jaką niesie ze sobą np. płacenie kartą. Jeśli więc prowadzisz biznes i chcesz skutecznie rywalizować z konkurencją, powinieneś zaopatrzyć się w terminal płatniczy.

Czym jest terminal płatniczy i jak działa?

W pierwszej kolejności warto wyjaśnić, że terminal płatniczy to nic innego, jak niewielkie urządzenie, które pozwala na przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Klient zbliża kartę, telefon albo wpisuje kod BLIK, a środki trafiają bezpośrednio na firmowe konto. Cały proces trwa kilka sekund i przebiega w sposób w pełni bezpieczny, dzięki zaawansowanym technologiom szyfrowania. Co istotne, obecnie terminal nie jest już tylko narzędziem do obsługi płatności, lecz nowoczesnym rozwiązaniem, które można zintegrować m.in. z kasą fiskalną, programami lojalnościowymi czy systemami sprzedaży. Dzięki niemu wszystkie niezbędne informacje fiskalne i nie tylko masz w jednym miejscu, z łatwym i szybkim dostępem, co jest niezwykle istotne, ponieważ pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Kto musi posiadać terminal płatniczy?

Od 2022 roku przepisy jasno określają: jeśli przedsiębiorca posiada kasę fiskalną, musi umożliwić klientowi płatność bezgotówkową. Oznacza to, że terminal lub inne narzędzie (np. system płatności mobilnych) staje się nie tyle opcją, co wręcz koniecznością. W praktyce bowiem jest to jeden z elementów działalności każdej, choćby najmniejszej firmy, dzięki któremu jest ona w stanie rywalizować z konkurencją. Przewagę na rynku, niezależnie od branży, mają bowiem w większości te podmioty, które są prokonsumenckie, a więc zapewniają odbiorcom swoich usług czy towarów jak najszersze pole możliwości także jeśli chodzi o sposób płatności.

SPRAWDŹ:  Fotografia produktowa typu still life - co to takiego?

Terminal płatniczy dla małego biznesu – jakie korzyści przynosi?

Oprócz większej konkurencyjności, zaopatrzenie się w terminal płatniczy przynosi wiele innych korzyści. To przede wszystkim elastyczność i komfort dla obu stron. Możliwość płatności kartą zwiększa szansę na finalizację sprzedaży, zwłaszcza gdy klient nie ma przy sobie gotówki. Dla mikro i małych firm terminal to także sposób na uporządkowanie rozliczeń i zwiększenie bezpieczeństwa obrotu finansowego. Co ważne, wdrożenie tego typu rozwiązania w swoim biznesie nie musi od razu wiązać się ze sporą inwestycją. Dla przykładu, dzięki programowi Polska Bezgotówkowa od PeP możesz otrzymać terminal za 0 zł przez 12 miesięcy, bez prowizji do 100 tys. zł obrotu. To świetna opcja na start, bez ponoszenia ryzyka i wysokich wydatków. Każda oferta jest dopasowana do indywidualnych możliwości i potrzeb danej firmy, co zwiększa szansę na to, że terminal okaże się strzałem w dziesiątkę.

Czy warto posiadać w firmie terminal płatniczy?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jednak: zdecydowanie tak! Posiadanie terminala płatniczego buduje pozytywny wizerunek nowoczesnej, otwartej na potrzeby klientów firmy. Ponadto, daje realną przewagę konkurencyjną i pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów. Liczne badania potwierdzają bowiem, że coraz więcej osób rezygnuje z zakupu, jeśli nie ma możliwości płatności kartą lub telefonem. Dzięki temu urządzeniu możesz znacząco zwiększyć obroty, co w dłuższej perspektywie da nieporównywalną z niczym stopę zwrotu! Nie bez znaczenia są też kwestie logistyczne i księgowe – mniej gotówki to mniej formalności, większe bezpieczeństwo i łatwiejsze zarządzanie finansami. Jeśli więc nie posiadasz jeszcze terminala, nie zwlekaj, tylko już dziś przejrzyj ofertę i wybierz najbardziej optymalną opcję.

Ewa Szymańska

Ewa Szymańska

Konsultantka biznesowa z naciskiem na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w opracowywaniu strategii rozwoju oraz optymalizacji procesów biznesowych. Jej artykuły oferują praktyczne porady dla przedsiębiorców dążących do zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Artykuły: 55

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *