Fotografia produktowa typu still life - co to takiego?

Fotografia produktowa typu still life – co to takiego?

Zdjęcia produktowe, kojarzą się przede wszystkim z tradycyjnymi packshotami. Odpowiedzią na klasyczną formę prezentowania asortymentu, jest fotografia still life. To gatunek, który od wielu lat inspiruje fotografów do tworzenia wyjątkowych zdjęć, które zachowując swój komercyjny charakter na długo zapadają w pamięci.

Fotografia produktowa nie musi być nudna

Fotografowanie “martwej natury” zazwyczaj kojarzy się z prostym zadaniem, jednak wymaga ono precyzji i znajomości zasad kompozycji. Celem zdjęć still life, jest uchwycenie najważniejszych elementów produktu – tekstury, kształtu, koloru w taki sposób, by jak najwierniej oddać najważniejsze cechy. Zdjęcia reklamowe wymagają przede wszystkim dobrego pomysłu, który podczas realizacji dzięki odpowiedniej scenografii oraz poprzez dodanie rekwizytów odda oczekiwany klimat. Jedną z najważniejszych umiejętności jest przemyślana praca ze światłem. Nadaje ono głębi, podkreślając detale i faktury, lecz w zależności od specyfiki zdjęcia może być ono bardziej miękkie lub ostre podbijające kontrasty. Istotna jest również rola światła naturalnego, które coraz częściej wykorzystywane jest jako główne źródło, tworząc interesujące efekty.

W takiej sytuacji fotografia produktowa, w odróżnieniu do fotografii packshotowej, otoczona jest zaplanowaną aranżacją, barwnym tłem lub akcesoriami, które dopasowane do designu marki wzmocnią jego atrybuty. Ustawienie produktów oraz odpowiedni kadr odgrywają kluczową rolę dla ostatecznego efektu wizualnego. Dlatego, warto eksperymentować z ujęciami, by uzyskać najbardziej dynamiczną i interesującą kompozycję. Bardzo ważnym, a czasem kluczowym momentem jest proces postprodukcji, czyli retuszu. Zdjęcia produktowe Łódź, nabierają wówczas finalnego sznytu, zachowując walory estetyczne.

Dlaczego warto zdecydować się na zdjęcia still life reklamując produkt?

Fotografia still life jest doskonałym uzupełnieniem zdjęć packshotowych, wzbudzając w klientach nie tylko zainteresowanie, ale również wywołując emocje. Nieszablonowe podejście do reklamy, wpłynie na budowanie tożsamości marki, a tym samym na decyzje zakupowe klientów. Jeśli zdjęcia zachowają spójność, po pewnym czasie, odbiorcy już po pierwszym spojrzeniu rozpoznają produkt, co stanowi sukces wszelkich działań marketingowych.

Agnieszka Rutkowska

Agnieszka Rutkowska

Ekspertka w dziedzinie marketingu cyfrowego z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu kampanii dla międzynarodowych korporacji. Pasjonuje się nowymi technologiami i ich wpływem na zachowania konsumentów. Jej teksty łączą teoretyczną wiedzę z praktycznymi wskazówkami.

Artykuły: 86

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *