Ile kosztuje produkcja etykiet produktowych?

Wraz z żywiołowym rozprzestrzenianiem się rewolucji przemysłowej zauważono, iż dobry szyld oraz produkt rzucający się w oczy to główne elementy przyciągające uwagę klienta. Już bez mała dwa i pół stulecia temu dostrzeżono, iż sam wyrób gotowy, najwyższej nawet jakości, nie obroni się w przestrzeni publicznej, gdzie potencjalni klienci rzadko zagłębiają się w niuanse klasyfikacyjne i jakościowe. Po to właśnie dopracowywano kanały komunikacji marketingowej między producentem, sprzedawcą a klientem, a produkcja etykiet produktowych stała się jedną z ważniejszych dziedzin na styku produkcji, marketingu i designu.

Po co tak właściwie są oznaczenia, metki i etykiety produktowe?

Niezależnie od przepisów krajowych lub unijnych, wszelakie produkty gotowe, jeśli chcemy je zaprezentować szerszemu gronu potencjalnych klientów, muszą siłą rzeczy być oznaczone w taki sposób, by:

• Poinformować konsumenta o konkretnej zawartości opakowania;
• Zachęcić do wybrania właśnie tego, a nie innego produktu;
• Marka produktu lub brand firmy mogły zaistnieć w dłuższej perspektywie w świadomości klienta;
• Wyróżnić markę lub brand na tle innych podobnych produktów;
• Wypełnić opakowanie treścią informacyjną (skład, ostrzeżenia, itp.).

Jak nietrudno się domyśleć, ostatni punkt jest najłatwiejszy do rozwikłania, bowiem zgodnie z wszelkimi przepisami, niezależnie czy produkujemy metodami rzemieślniczymi kilka odmian craftowego piwa, czy też jesteśmy sporym koncernem mającym w portfelu kilkanaście marek wód perfumowanych, musimy nanieść na jednostkowe opakowanie etykiety produktowe, z informacjami na temat głównych składników, jak również wszelkie dane opisujące alergeny, elementy mogące powodować zagrożenie, itp.

Producent bardziej jednakże skupia się na takim aspekcie, jaki niosą ze sobą etykiety produktowe, który stanowiłby rozwinięcie jego krótkoterminowej kampanii marketingowej, czy wręcz był elementem filozofii marki w dłuższej perspektywie. Zauważmy tu dla przykładu, z jaką pieczołowitością podchodzą do opakowania i jaką uwagą darzą etykiety produktowe, wytwórcy zegarkowych marek premium lub nawet tych z tzw. środkowej półki cenowej.

Zarówno etykiety produktowe, jak i jednostkowe opakowanie zegarka – po pierwsze – stanowią komplementarną, wzajemnie się uzupełniającą całość. Po drugie – etykiety produktowe wraz z opakowaniem luksusowych marek zegarkowych niosą informację, ważną dla marketingu danego brandu. Jest to przekaz emocjonalny, symboliczny i kształtujący postrzeganie marki. Zauważmy, iż nawet dla wytrwanych znawców automatycznych mechanizmów zegarkowych i kolekcjonerów poszczególnych modeli, równie ważne jest opakowanie i swoiste opisanie zegarka. Zegarkowe etykiety produktowe i opakowania wykonane z troską o jakość i pełnym poświęceniem środków na materiały, świadczą nie tylko o prestiżu zegarkowej marki, ale też o szacunku wobec klienta i dumie z własnego produktu.

Tak więc, jakikolwiek jest w chwili obecnej przedmiot naszych zainteresowań wytwórczych, bierzmy przykład z marek z wyższej półki.

Etykiety produktowe – główne elementy

O rolach, jakie odgrywają etykiety produktowe powiedzieliśmy już sporo, jednakże co właściwie muszą one zawierać, by skutecznie spełniać swe funkcje? Będąc integralną częścią opakowania, etykiety produktowe muszą być przede wszystkim opatrzone logo firmy oraz nazwą własną produktu. Przy czym, dobrze by było, by oprócz nazwy wymyślonej przez nasz dział marketingu dla piwa, dżemu, kremu nawilżającego, dziecięcej zabawki, zaistniała na etykiecie także nazwa rodzajowa produktu.

Produkcja etykiet produktowych jest pod względem technologicznym, już tak rozwiniętą branżą, iż nie musimy się martwić o kolorystykę, sposób nadruku, desenie lub materiał naklejki. A uwzględnienie tych rzeczy (np. „naszego” firmowego koloru lub kroju czcionki) jest równie ważne, jak dobre hasło reklamowe na naszych gadżetach marketingowych, zawierające logotyp brandu. Poza tym etykiety produktowe muszą zawierać także szczyptę owej nieuchwytnej niekiedy psychologii marketingowej. Jeśli wiemy: jaka jest nasza docelowa nisza rynkowa, jesteśmy świadomi profilu klienta i wiemy doskonale, jakie atuty, cechy charakterystyczne wnosi nasz produkt na rynek, nie zawahajmy się przed tym, by uwzględnić to na etykiecie! Etykiety produktowe cena i ogólny koszt produkcji zależą więc, jak widać, od wielu zmiennych, które będziemy chcieli uwzględnić w projekcie.

Etykiety produktowe cena, rodzaje – czego możemy się spodziewać, w czym wybierać?

Na rodzimym rynku mamy w tej chwili spory wybór producentów, którzy projektują i drukują etykiety produktowe. Zazwyczaj produkcja etykiet produktowych polega na wykonaniu druku na papierze, tekturze lub na naklejkach. Brzmi to dość nieskomplikowanie, jednakże musimy wiedzieć, iż sama produkcja etykiet produktowych do najłatwiejszych nie należy – niezbędny jest odpowiedni park maszynowy dla druku wielkopowierzchniowego lub druku na naklejkach oraz zautomatyzowane procesy projektowania i produkcji.

Etykiety produktowe cena, to zazwyczaj kwestia ustalana przez pracownika biura obsługi z klientem, w momencie określenia wielkości i stopnia komplikacji zamówienia. Natomiast sama produkcja etykiet produktowych jest dość zróżnicowana, mamy wiec w czym wybierać, dopasowując etykiety produktowe idealnie do materiału i faktury opakowania, jak i charakteru naszego produktu. Wyróżnimy więc:

• Etykiety na roli, czyli po prostu etykiety produktowe aplikowane na łatwą w użyciu rolkę, którą łatwo jest później wykorzystać w dozowniku etykiet;
• Etykiety produktowe wielowarstwowe, składające się z kilku złożonych i najczęściej foliowanych arkuszy, szczególnie popularne, gdy opakowanie jest niedużych rozmiarów (jak na kosmetyki) i musimy zawrzeć sporo informacji;
• Etykiety produktowe na arkuszach A4 lub A3, są najtańszym i najprostszym w produkcji typem drukowanych etykiet. Nadają się do szybkiego etykietowania niewielkich gabarytami produktów z branży spożywczej i kosmetycznej;
• Wypukłe etykiety produktowe, dają złudzenie efektu 3D i bardziej przyciągają wzrok, niż etykiety tradycyjne. Pokrywane są zazwyczaj warstwą żywicy epoksydowej (poliuretanowa), która świetnie będzie chronić nadruk przed wilgocią lub dużym nasłonecznieniem;
• Etykiety produktowe o powierzchni specjalnej, dość wymagające w produkcji; są to etykiety, które dzięki specjalnej fakturze będą mogły imitować wybraną powierzchnię, świetnie sprawdzą się także jako etykiety produktowe, z przeznaczeniem dla osób niewidomych.

Partnerem artykułu jest polinal.eu, oferujący etykiety produktowe. 

undefined

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij