Jak marża i narzut wpływają na cenę? Zwiększenie sprzedaży w sieci
Atrakcyjna cena w sieci to niewątpliwie czynnik, przyciągający klientów do sfinalizowania transakcji. Jak ustalać ceny, aby mogły być optymalne? Jeżeli chcesz zarabiać na swoich sprzedażach i prawidłowo wyliczać stawki w sieci, musisz poznać różnice pomiędzy marżą a narzutem.
Atrakcyjna cena w sieci to niewątpliwie czynnik, przyciągający klientów do sfinalizowania transakcji. Jak ustalać ceny, aby mogły być optymalne? Jeżeli chcesz zarabiać na swoich sprzedażach i prawidłowo wyliczać stawki w sieci, musisz poznać różnice pomiędzy marżą a narzutem.
Jak ustalać cenę zakupu dla produktów?
E-commerce to dynamiczna dziedzina handlu – rotują ceny, konkurenci, stany magazynowe, oferty. O ile sprzedając offline, Twój klient trafia do Twojego sklepu i ma utrudniony dostęp do konkurencyjnych propozycji cen, o tyle, rozpoczynając zakupy w sieci, w szybki sposób może zweryfikować, która oferta jest dla niego korzystna.
Wystawiając swój asortyment w sieci, jesteś nieustannie narażony na porównanie z konkurencyjnymi e-sklepami. Polityka cenowa w e-commerce musi być mocno przemyślana, abyś mógł realnie zarabiać na swoim biznesie. Dlatego niezwykle istotne jest, rozróżnienie pojęć marża a narzut.
Marża
Marża jest cenową różnicą pomiędzy ceną zakupu danego towaru a ceną jego sprzedaży. Jest też jednym czynników, który może wyznaczać rentowność biznesu.
Co istotne, używając aplikacji do repricingu (LivePrice), możesz w automatyczny sposób panować nad cenami. Dlatego monitoring cen innych sprzedających w e-commerce, jest niezwykle istotny dla planowania działań marketingowych i sprzedażowych.
Jak zwiększyć sprzedaż? To pytanie zadaje sobie większość przedsiębiorców, którzy prowadzą handel w sieci. Sprawne manipulowanie cenami, dbanie o marżę, to elementy, które mogą znacząco podnieść sprzedaż w Twoim biznesie.
Narzut
Narzut to nadawanie na produkty pozostałych kosztów – marketingu, prowizji portalu, wysyłki, prowadzenia biznesu itd. Co ciekawe, marża i narzut w pojęciu kwotowym, mają tę samą wartość. Dlatego też są często mylone, co powoduje nieoszacowanie budżetu firmy. Wartości zmieniają się w chwili, gdy obliczamy narzut i marżę w procentach.
Narzut a marża w e-commerce – jak poprawnie obliczyć?
O ile wynik wyrażony w kwocie, nie ma różnicy dla wyliczenia marży a narzutu, o tyle działanie wyrażone w procentach, mocno zmienia wyniki.
- Narzut kwotowy = cena sprzedaży – cena zakupu
- Marża kwotowa = cena sprzedaży – cena zakupu
- Marża procentowa = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena sprzedaży x 100
- Narzut procentowy = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena zakupu x 100
Oczywiście w sieci dostępne są darmowe kalkulatory, które ułatwią Ci obliczanie powyższych wartości – różnicy między marżą a narzutem w procentach.
Ustalanie cen w sieci
Jeżeli wiesz już, jak poprawnie wyliczyć marżę i narzut (aby nie tracić podczas transakcji), to kolejnym istotnym aspektem podczas działań w e-commerce jest monitoring konkurencji i automatyzacja cen na poszczególnych ofertach.
Śledzenie cen innych sprzedających to standard dla wielu przedsiębiorców w sieci. Optymalne stawki to takie, które akceptuje klient. Jeżeli potrafisz wyliczyć rentowne ceny minimalne dla swoich produktów, to używając aplikacji LivePrice, w automatyczny sposób kreujesz swoją polityką cenową na dowolnych portalach sprzedażowych.
Używanie systemu do monitoringu cen na Allegro, Ceneo, Empiku, Idealo lub własnym e-sklepie pozwoli Ci nie tylko zaoszczędzić czas i zdobywać twarde dane na temat własnej branży, ale również zautomatyzować proces nadawania cen bezpośrednio na wybranych portalach sprzedażowych.
Takie działanie może poskutkować zwiększeniem sprzedaży, konkurencyjności Twoich ofert oraz pilnowaniem cen nadawanych na portalu, aby zawsze były sprzedawane w rentownej kwocie.
System LivePrice (https://liveprice.pl/) zapewni Ci możliwość wcielania do e-commerce własnych pomysłów i strategii cenowych. Aplikacja zawsze opiera wyliczenia o Twoje scenariusze i nie pozwoli sprzedawać towaru poniżej określonej przez Ciebie (rentownej) kwoty.
Sprawdź aplikację zupełnie za darmo przez 14-dni i zacznij zarabiać na sprzedaży w sieci!