Jak zoptymalizować koszty reklam?
Optymalizacja kosztów reklamy jest naprawdę ważna. Gdybyśmy już na początku nie wysilali się w tym zakresie, to moglibyśmy źle rozdysponować budżet naszej firmy. Reklama kosztowałaby nas wiele, a efektów nie byłoby już tak wiele. Z czego mogłoby to wynikać?
Na przykład reklama nie była dostosowana do idealnej grupy odbiorczej. Przez to trafiała do wszystkich internautów, a większość z nich nie jest zainteresowana naszą ofertą. Mogli oni nawet klikać w daną reklamę, ale to nie zapewniło nam pozyskanie klienta.
Ustal grupę odbiorczą reklamy
Jeśli więc mamy zamiar utworzyć skuteczną kampanię reklamową, to powinniśmy dobrze się do niej przygotować. Wymaga to czasami przejścia dodatkowego kursu i szkolenia z zakresu e-marketingu. Natomiast takie inwestowanie w siebie i rozwój swojej działalności okazuje się czymś wspaniałym. Dodatkowo inwestujemy w siebie, a coś takiego zawsze się nam zwróci. Dodatkowo znacznie lepiej zaczynamy rozumieć biznes online. Łatwiej jest się nam w nim odnaleźć.
Grupa odbiorcza reklamy to nasi idealni klienci. Powinniśmy ustalić ich przedział wiekowy, zainteresowania, potrzeby, lokalizację i jeszcze inne parametry. Następnie tworzą kolejne kampanie reklamowe powinniśmy dokładnie zaznaczyć taką grupę odbiorczą. Dzięki temu odbiorców reklamy będzie mniej. Ale będą to właśnie Ci, którzy prawdopodobnie niedługo zostaną naszymi klientami. Z nimi moglibyśmy wtedy współpracować na poziomie, który odpowiadałby obu stronom.
Miesięczny budżet reklamy
W każdej firmie występują pewne ograniczenia i również z nimi powinniśmy się liczyć. Gdy tak staramy się czynić, to później nie wydajemy zbyt dużej ilości środków na pewne inwestycje. Zawsze staramy się ocenić ich jakość, możliwości. Dzięki temu z większości inwestycji rezygnujemy. Pozostają tylko te, do których jesteśmy przekonani w stu procentach.
Na reklamę miesięcznie możemy poświęcić nawet kilka tysięcy zł. Ale dobrze jest tutaj ustalić nasz aktualny budżet i pewne środki, które posiadamy na dalszą promocję. Nie należy się w tym kierunku dodatkowo zadłużać. Przecież taka kampania reklamowa nie zawsze przyniesie nam klientów. A my moglibyśmy mieć coraz większe zadłużenie, z którego w końcu należałoby się rozliczyć. Nie warto stawiać swojej firmy pod znakiem zapytania.
Nowa forma reklamy
Otwartość sprawia, że mamy styczność z nowościami. A pewne z nich pojawiają się także w świecie reklam. Okazuje się, że nadal skuteczna jest reklama zewnętrzna. Ta reklama w postaci ulotek, ofert sprzedażowych, katalogów, kalendarzy, na samochodach czy na tablicach informacyjnych. Czy i my nie moglibyśmy przekonać się do takiej formy promocji. Możliwe, że dzięki niej znacznie łatwiej będzie nam pozyskiwać nowych Klientów.
A taka reklama czasami będzie mogła działać 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Jeśli jest jeszcze zlokalizowana w dobrym miejscu, to odbiorcy będą mieli z nią styczność prawie codziennie. To nasi potencjalni klienci, którzy kontaktują się z nami za pomocą numeru telefonu czy adresu email, który przedstawiliśmy na takiej reklamie. Mogliśmy również poinformować o naszej stronie www, co na pewno okazuje się czymś naprawdę skutecznym.
Co pewien czas możemy wysłać ankiety do naszych klientów z pewnymi pytaniami. Na ich podstawie starajmy się dowiedzieć, jakie są ich nowe oczekiwania. Możliwe, że potrzebują pewnych produktów czy usług. A my moglibyśmy im je dostarczyć. Innym razem zwracają uwagę na pewne błędy, które popełniamy. My następnie dziękujmy za ich wsparcie i starajmy się je jak najszybciej wyeliminować. Wtedy dokładnie pokażemy, że ich zdanie jest dla nas naprawdę ważne.
Liczmy się także z negatywnymi opiniami, które będą pojawiać się na temat naszej firmy. Część z nich zostały przygotowane przez naszą konkurencję. A inne przez Klientów, z którymi nie doszliśmy do porozumienia. Nie warto się tymi negatywnymi opiniami przejmować. Ale to nie oznacza, aby nie reagować. Uczyńmy wszystko, aby nasze komentarze na takie opinie okazały się jak najlepsze. A wtedy kolejni potencjalni klienci będą mogli dobrze na ten odzew zareagować.
Dobra optymalizacja to przede wszystkim umiejętne korzystanie z excela