W społeczeństwie są liczni palacze, ale też wiele osób niepalących. Tym drugim dym tytoniowy lub sama jego woń mocno przeszkadza. Jeśli szukają pokoju w hotelu, motelu czy innym obiekcie noclegowym, nie chcą wdychać przykrego dla siebie zapachu. Sprawdźmy, jak zapewnić komfortową przestrzeń dla gości niepalących.
Goście w hotelach, motelach i innych obiektach noclegowych powinni oczywiście czuć się swobodnie. Nie oznacza to jednak, że mogą dopuszczać się zachowań, które przeszkadzają, a nawet szkodzą innym osobom. Do takich zalicza się palenie papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Powstający podczas tej czynności dym jest szkodliwy dla zdrowia oraz silnie drażniący dla ludzi niepalących, a poza tym pozostawia po sobie długotrwały zapach, którego trudno się pozbyć. Jest on bardzo nieprzyjemny dla osób, które nie palą. Jeśli wyczują go w wynajętym pokoju, ich opinia o naszym obiekcie znacząco się pogorszy, może też dojść do różnego rodzaju przykrych sytuacji. Na szczęście, można tego łatwo uniknąć.
Komfortowa przestrzeń bez przykrych woni
Najważniejszą sprawą jest wydzielenie pomieszczeń, w których nie wolno palić. Powinny to być oczywiście pokoje i części wspólne. Każdy gość powinien być w jasny i czytelny sposób informowany o takim zakazie palenia. Mogą do tego służyć tabliczki i wywieszki, ale też uprzejma informacja udzielana przez właściciela oraz zamieszczona w regulaminie obiektu. Najlepiej zamieścić taką informację również na stronie naszego obiektu, aby klienci już przy rezerwacji wiedzieli, czego należy się spodziewać w kwestii wyrobów tytoniowych. Może ona wyglądać w taki sposób: ZAKAZ PALENIA TYTONIU I WYROBÓW TYTONIOWYCH. Informujemy, że z dniem 15 listopada 2010 roku, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529) – wprowadziliśmy zakaz palenia na terenie naszego obiektu. Zgodnie z art. 13.2 wyżej wymienionej ustawy złamanie zakazu podlega karze grzywny. Osoby palące przepraszamy za niedogodności.
Goście muszą też być poinformowani o karach (np. finansowych, doliczanych do rachunku) grożących za łamanie zakazu. Pamiętajmy, że od 2010 roku ma on charakter ustawowy, o czym klientom też warto przypomnieć.
A jak wyegzekwować zakaz? Najlepszym sposobem jest instalowanie czujników dymu w pomieszczeniach, gdzie on obowiązuje. Oczywiście, nie jest to stuprocentowo skuteczna metoda, gdyż co bardziej przekorni goście mogą je zasłaniać lub przenosić się z papierosem z pokoju do łazienki.
Z drugiej strony, osoby palące też powinny czuć się komfortowo w naszym obiekcie. Dlatego dobrym pomysłem jest utworzenie strefy dla palących, urządzonej w przyjemny i estetyczny sposób, a przy tym, jeśli istnieje taka możliwość, ulokowanej tak, aby dochodzące z niej zapachy nie drażniły gości niepalących. Może to być na przykład balkon, taras lub inne podobne miejsce lub, jeśli mamy taką możliwość, palarnia.
Można też przeznaczyć część pokoi właśnie dla palaczy (oraz osób, którym woń dymu tytoniowego nie przeszkadza). Rzecz jasna, klienci powinni być w czytelny sposób poinformowani, w których pokojach można palić, a w których nie, i to już na etapie rezerwacji.
Dobre zarządzanie to podstawa
Przy zapewnianiu w naszym obiekcie komfortowej przestrzeni dla gości niepalących kluczowe jest dobre zarządzanie. W tym zakresie pomogą nam nowoczesne technologie. Warto korzystać przede wszystkim z aplikacji BedBooking, służącej właścicielom obiektów noclegowych oraz miejsc na wynajem krótkoterminowy zarządzać kalendarzem rezerwacji, komunikować się z gośćmi, wystawiać faktury czy też połączyć się z kanałami sprzedaży OTA. Bezpośrednio w zapanowaniu nad naszym obiektem, w tym nad zapewnieniem komfortu niepalącym klientom, pomoże jedna z jej opcji, czyli mobilna recepcja: https://bed-booking.com/pl/funkcjonalnosci/mobilna-recepcja/. Dzięki niej nam będzie łatwiej pracować, a nasi goście, bez względu na swoje tytoniowe upodobania, będą usatysfakcjonowani pobytem.