Marketing jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu w każdej branży. Promowanie firmy warto rozpocząć poprzez ofiarowywanie wszystkim klientom przydatnych w codziennym życiu gadżetów reklamowych. Produkty z logo firmy mogą służyć również wszystkim pracownikom, którzy również budują jej renomę nie tylko w czasie pracy, ale również we własnym środowisku koleżeńskim i rodzinnym. Zatem na jakie gadżety firmowe warto się zdecydować?
Praktyczne gadżety na co dzień
Wybierając gadżety firmowe, warto kierować się przede wszystkim ich praktycznością. Im częściej będą używane zarówno przez pracowników, jak i obdarowanych nimi klientów, tym lepiej marka firmy będzie eksponowana. Dlatego niezbędnym gadżetami reklamowymi są długopisy. Choć wiele rzeczy można już załatwić za pośrednictwem internetu, to jednak w kwestii podpisywania umów bezpośrednich z klientami to jednak ciągle niezbędny element w każdym biurze. Po podpisaniu umowy klient może otrzymać razem z nią pakiet gadżetów od firmy, m.in. długopis, którego z pewnością będzie często używać. Jeszcze lepszym pomysłem są kubki reklamowe, zwłaszcza, że mnogość ich wyboru pozwala dopasować je do profilu firmy, Można zdecydować się na kubki wykonane z korka, czyli ekologiczne rozwiązanie na każdy początek dnia, zarówno dla klientów, jak i pracowników. Nie może na nim zabraknąć obowiązkowego logo firmy. Darmowa kawa dla każdego klienta to standard w wielu firmach usługowych, np. u fryzjera czy u kosmetyczki, a podanie jej w firmowym kubku będzie dobrym pomysłem.
Zadbaj o potrzeby swojego klienta i zatroszcz się o niego
Gadżety firmowe można dobierać na zasadzie komplementarności z wykonywanymi usługami. Przykładem może być lusterko ze szczotką i logo salonu fryzjerskiego lub pewnymi skojarzeniami. Dla towarzystwa ubezpieczeniowego czy też firmy ochroniarskiej doskonałym gadżetem reklamowym mogą być parasole z prezentacją nazwy i logo. Takie niecodzienne formy promocji zapadają w pamięć klientom przyzwyczajonym raczej do ulotek i wizytówek. Czasem korzystanie z pewnych usług, mimo że dobrowolne, wiąże się ze stresem. Dobrym przykładem może być klinika medycyny estetycznej bądź prywatna klinika. Swoim pacjentom można zaoferować doskonałą formę odprężenia w postaci antystresów reklamowych. Naukowo udowodnione jest, że zajęcie rąk jakąś wydawać by się mogło nieznaczącą czynnością pozwala odwrócić na chwilę kłębiące się myśli. Dodatkowo wiele antystresów pozwala również na wykonanie masażu dłoni, które pozwalają ustąpić odrobinę nagromadzonemu napięciu.
Nowoczesna forma kontaktu z klientem – powerbanki z nadrukiem
Ciekawym pomysłem na promocję np. dla fotografa mogą być power banki z nadrukiem. Może oferować je swoim klientom z zawartym na nim portfolio. Może to również być doskonały środek do przekazania wykonanych na zlecenie zdjęć czy nawet filmów. Dzięki temu każdy kto będzie się z nimi zapoznawał przy okazji pozna ich autora. Powerbanki z logo firmy mogą być również dodawane do zawieranych umów. Ponieważ każdy często z nich korzysta to z pewnością trafiony prezent dla klienta.
Pomysłów na skuteczny marketing jest naprawdę wiele. Oprócz uruchomienia kanału internetowego, zwłaszcza w firmach, które mają bezpośredni kontakt z klientem, konieczne jest zadbanie o dobre relacje poprzez dodawanie drobnych gadżetów firmowych w podziękowaniu za zaufanie. Takie gesty są zawsze dobrze postrzegane przez klientów, a w dobie konkurencji trzeba dbać o ich zadowolenie w szczególności, aby pozostali wierni marce. Taka forma legalnego przekupstwa jest jak najbardziej na miejscu.