Optymalizacja SEO na Amazonie: jak wybić się w świecie e-commerce?
Aktywnie prowadzisz działalność sprzedażową na Amazonie? A czy wiesz, że optymalizacja stron produktowych wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania? Skuteczna strategia SEO zgodna z wytycznymi algorytmu platformy bezpośrednio przekłada się na Twoje zyski.
W procesie pozycjonowania bierze udział tak dużo zmiennych, że bez wykorzystania odpowiednich narzędzi szanse na rozwinięcie biznesu i zwiększenie widoczności marki maleją. Jakie zatem działania SEO podjąć, aby dotrzeć do możliwie największej liczby kupujących? O tym dowiesz się z tekstu przygotowanego przez specjalistów agencji marketingowej Artefakt.
Rola SEO w pozyskiwaniu klientów na platformie Amazon
Celem pozycjonowania jest osiągnięcie najwyższego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania (bezpłatnych) na poszczególne frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron internetowych uznawane jest za najskuteczniejszą formę reklamy i marketingu.
To samo dotyczy platformy Amazon, gdzie działania i narzędzia SEO mają ułatwić potencjalnym klientom odszukanie wybranego produktu oraz zwiększenie szans na jego zakup. To z kolei przyczynia się do maksymalizacji zysków firmy.
Warto wiedzieć, że wyszukiwarka na Amazonie funkcjonuje na podstawie własnych algorytmów – A9 i A10. Działają podobnie do mechanizmu Google, ale prezentują kilka istotnych różnic. Pierwszy z nich skupia się na pięciu kluczowych czynnikach rankingowych:
- sprzedaż i współczynnik konwersji,
- recenzje klientów,
- konkurencyjne ceny,
- opisy produktów zawierające słowa kluczowe,
- promowanie produktów (płatne reklamy na Amazonie).
Z kolei algorytm A10 jest znacznie bardziej zaawansowany niż A9. Bierze pod uwagę nie tylko słowa kluczowe i ceny. Uwzględnia także reputację sprzedawcy i jakość generowanego ruchu, dzięki czemu daje bardziej holistyczny i rzetelny obraz tego, jak produkty rankowane są w wynikach wyszukiwania.
Dla wyszukiwarki Amazon liczy się nie tylko wysoka jakość treści, ale także sposób jej strukturyzowania i przedstawiania. Podstawą optymalizacji strony produktowej jest tytuł — atrakcyjny dla odbiorcy i wynoszący około 80 znaków. Warto także wprowadzić odpowiednie struktury w podziale na konkretne kategorie.
Skuteczne wykorzystanie słów kluczowych i kategorii produktów na Amazonie
Efektywne pozycjonowanie sklepu i produktów na Amazonie nie jest możliwe bez wyboru odpowiednich słów kluczowych. W tym celu warto wykorzystać odpowiednie narzędzia SEO, które umożliwiają monitorowanie pozycji strony, analizę i wyszukiwanie najważniejszych fraz oraz badanie ich popularności. Do najchętniej wykorzystywanych programów należą: Helium 10, AMZScout, Keyword Tool Dominator, czy Sonar. Wyszukiwanie słów kluczowych należy rozpocząć od odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób klienci szukają na Amazon produktów podobnych do Twoich, aby następnie skorzystać z odpowiednich narzędzi.
Badanie konkurencji i analiza wyników dla lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania
Jeżeli Twój produkt nie przynosi satysfakcjonujących zysków, a do tego plasuje się na odległych miejscach w wynikach wyszukiwania, należy przeanalizować oferty firm konkurencyjnych. Na jakie słowa kluczowe pozycjonują swoje strony produktowe? Czy zawierają unikalne i wartościowe treści? Jakie dane techniczne umieszczają w listingu? Do tego warto także pracować nad budowaniem autorytetu jako sprzedawcy, stosować zróżnicowane strategie marketingowe i narzędzia SEO oraz zapewnić ciągłą dostępność produktów i monitorować swoje zapasy. Masz pytanie odnośnie procesu pozycjonowania? Zapraszamy do kontaktu. Specjaliści agencji Artefakt chętnie na nie odpowiedzą