Optymalizacja SEO na Amazonie: jak wybić się w świecie e-commerce?

Aktywnie prowadzisz działalność sprzedażową na Amazonie? A czy wiesz, że optymalizacja stron produktowych wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania? Skuteczna strategia SEO zgodna z wytycznymi algorytmu platformy bezpośrednio przekłada się na Twoje zyski.

W procesie pozycjonowania bierze udział tak dużo zmiennych, że bez wykorzystania odpowiednich narzędzi szanse na rozwinięcie biznesu i zwiększenie widoczności marki maleją. Jakie zatem działania SEO podjąć, aby dotrzeć do możliwie największej liczby kupujących? O tym dowiesz się z tekstu przygotowanego przez specjalistów agencji marketingowej Artefakt.

Rola SEO w pozyskiwaniu klientów na platformie Amazon

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie najwyższego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania (bezpłatnych) na poszczególne frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron internetowych uznawane jest za najskuteczniejszą formę reklamy i marketingu.

To samo dotyczy platformy Amazon, gdzie działania i narzędzia SEO mają ułatwić potencjalnym klientom odszukanie wybranego produktu oraz zwiększenie szans na jego zakup. To z kolei przyczynia się do maksymalizacji zysków firmy.

seo_amazon_03.png

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka na Amazonie funkcjonuje na podstawie własnych algorytmów – A9 i A10. Działają podobnie do mechanizmu Google, ale prezentują kilka istotnych różnic. Pierwszy z nich skupia się na pięciu kluczowych czynnikach rankingowych:

  • sprzedaż i współczynnik konwersji,
  • recenzje klientów,
  • konkurencyjne ceny,
  • opisy produktów zawierające słowa kluczowe,
  • promowanie produktów (płatne reklamy na Amazonie).

Z kolei algorytm A10 jest znacznie bardziej zaawansowany niż A9. Bierze pod uwagę nie tylko słowa kluczowe i ceny. Uwzględnia także reputację sprzedawcy i jakość generowanego ruchu, dzięki czemu daje bardziej holistyczny i rzetelny obraz tego, jak produkty rankowane są w wynikach wyszukiwania.

Dla wyszukiwarki Amazon liczy się nie tylko wysoka jakość treści, ale także sposób jej strukturyzowania i przedstawiania. Podstawą optymalizacji strony produktowej jest tytuł — atrakcyjny dla odbiorcy i wynoszący około 80 znaków. Warto także wprowadzić odpowiednie struktury w podziale na konkretne kategorie.

seo_amazon_01.png

Skuteczne wykorzystanie słów kluczowych i kategorii produktów na Amazonie

Efektywne pozycjonowanie sklepu i produktów na Amazonie nie jest możliwe bez wyboru odpowiednich słów kluczowych. W tym celu warto wykorzystać odpowiednie narzędzia SEO, które umożliwiają monitorowanie pozycji strony, analizę i wyszukiwanie najważniejszych fraz oraz badanie ich popularności. Do najchętniej wykorzystywanych programów należą: Helium 10, AMZScout, Keyword Tool Dominator, czy Sonar. Wyszukiwanie słów kluczowych należy rozpocząć od odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób klienci szukają na Amazon produktów podobnych do Twoich, aby następnie skorzystać z odpowiednich narzędzi.

Badanie konkurencji i analiza wyników dla lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania

Jeżeli Twój produkt nie przynosi satysfakcjonujących zysków, a do tego plasuje się na odległych miejscach w wynikach wyszukiwania, należy przeanalizować oferty firm konkurencyjnych. Na jakie słowa kluczowe pozycjonują swoje strony produktowe? Czy zawierają unikalne i wartościowe treści? Jakie dane techniczne umieszczają w listingu? Do tego warto także pracować nad budowaniem autorytetu jako sprzedawcy, stosować zróżnicowane strategie marketingowe i narzędzia SEO oraz zapewnić ciągłą dostępność produktów i monitorować swoje zapasy. Masz pytanie odnośnie procesu pozycjonowania? Zapraszamy do kontaktu. Specjaliści agencji Artefakt chętnie na nie odpowiedzą

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij