Reklama w Google

Reklama w Google

Pozyskanie nowego klienta w czasach gdy mnogość konkurencyjnych ofert jest ogromna staje się dużym wyzwaniem. Na decyzje o zakupie właśnie od nas składa się bardzo duża ilość czynników takich jak atrakcyjność oferty, dostępność wybranego towaru oraz przede wszystkim świadomość klienta o tym, że nasze przedsiębiorstwo istnieje. Do tego ostatniego niezbędna jest odpowiednia kampania marketingowa w sieci.

Jak działa reklama Google Adwords?

Kampania reklamowa w Google (obecna nazwa to Google Ads) jest precyzyjnym narzędziem dobierającym treści reklamowe do poszczególnej grupy użytkowników internetu w odpowiednim momencie. Działanie opiera się na gromadzeniu danych statystycznych dotyczących odwiedzających poszczególne witryny. Niewątpliwie ogromnym czynnikiem wpływającym na skuteczność Adwords jest popularności smartfonów z systemem android, który jest również produktem firmy Google.
Adwords na podstawie wpisanych w wyszukiwarkę słów kluczowych wyświetla powiązane z daną kategorią linki. Linki sponsorowane znajdują się na pierwszych pozycjach wyświetlanych rezultatów wyszukiwania. Na uwagę zasługuje tutaj fakt, że Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką internetową na świecie co jednoznacznie wskazuje na jej praktycznie nieograniczony potencjał.
Reklama Google Adwords dopasowuje również treści marketingowe wyświetlane na przeglądanych przez użytkowników stronach internetowych. Przykładem może być przeglądanie bloga dotyczącego samochodów. Google dopasuje reklamy wyświetlane na tej stronie, tak, aby były powiązane z tematyką ogólną. W tym przypadku mogą to być ogłoszenia motoryzacyjne, reklamy kosmetyków samochodowych, myjni, warsztatów mechanicznych czy innych usług takich jak np. car detailing.
Adwords jest narzędziem w którym klient sam może określić wartość graniczną nakładów finansowych ponoszonych na kampanie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie ponieważ pozwala dokładnie zaplanować budżet firmy przeznaczony na reklamę.
Samodzielne poprowadzenie internetowej kampanii reklamowej za pomocą Adwords jest możliwe, ale wymaga poświęcenia czasu na naukę podstawowej obsługi systemu oraz bieżące działania. Realizacje działań marketingowych warto zlecić profesjonalistom, którzy dysponują odpowiednim doświadczeniem w zakresie marketingu internetowego. Jedną z firm, które mogą okazać się pomocne jest agencja reklamowa Altemedia specjalizująca się w kampaniach Google Ads. Z ofertą firmy można zapoznać się wchodząc na stronę https://altemedia.pl/kampanie-google-ads-adwords/

Marcin Wysocki

Marcin Wysocki

Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami z certyfikatem PMP. Pracował nad wieloma złożonymi projektami IT, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Znany z umiejętności efektywnego kierowania zespołami i dostarczania projektów na czas i w ramach budżetu.

Artykuły: 360

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *