Unboxing – jak wykorzystać tę formę reklamy?

Czy wiesz, że nawet przy ograniczonych środkach finansowych można prowadzić skuteczne działania marketingowe na szeroką skalę? Przykładem tego jest wykorzystanie popularnego dziś trendu – publikacji filmów z tzw. unboxingiem, które nagrywają influencerzy. Wystarczy zapakować swoje produkty w opakowania ozdobne, najlepiej zamówione u dobrego producenta kartonowe pudełka z nadrukiem, i wysłać do znanych twórców internetowych. Z artykułu dowiesz się, czym jest ta forma reklamy oraz jak ją wykorzystać – sprawdź!

Unboxing – nowe narzędzie promocji marki

Korzystając z serwisów internetowych umożliwiających publikację materiałów wideo (np. YouTube czy Twitch), zapewne natknąłeś się na filmy z rozpakowywania kartonów z ozdobnymi nadrukami różnych brandów. Autorzy takich nagrań otwierają pudełka kartonowe, prezentują ich zawartość widzom i opisują najważniejsze cechy wyciąganych rzeczy. Właśnie tym jest unboxing – popularne dziś zjawisko, które producenci oraz właściciele sklepów chętnie wykorzystują do prowadzenia kampanii marketingowych.

Ponieważ otwieranie paczki stanowi ważną część materiału filmowego, chcąc się promować w ten sposób, powinieneś zadbać o jej wygląd. Podstawą jest ciekawie zaprojektowane, ozdobne opakowanie kartonowe z nadrukiem. Powinno estetycznie się prezentować, gdyż jest ono wizytówką marki, której produkty znajdują się w pudełku. Karton firmowy jako pierwszy zostanie pokazany widzom filmu z unboxingiem.

Dlaczego warto wykorzystać unboxing w działaniach reklamowych?

Budowanie świadomości marki oraz pozytywnych związanych z nią skojarzeń to najważniejsze korzyści wykorzystywania unboxingu w działaniach marketingowych. W tym przypadku zarówno autor filmu, jak i jego widzowie, najpierw zobaczą pudełko kartonowe, w którym znajduje się promowany produkt. Dlatego powinno to być opakowanie wysokiej jakości z ozdobnymi grafikami. Warto podjąć współpracę z doświadczonym producentem kartonów z nadrukiem – upewnij się, że w ofercie ma usługę spersonalizowanego projektowania.

Do innych, równie istotnych korzyści płynących z tej formy promowania produktów należy zaliczyć:

  • niskie koszty – wystarczy wysłać gratisowe, ozdobne pudełka kartonowe z produktami do influencerów,

  • szanse na ogromne zasięgi reklamy – wiele filmów prezentujących unboxing zyskuje viralowy charakter,

  • storytelling – influencerzy celebrują proces odpakowywania ozdobnych kartonów z nadrukiem oraz prezentowania znajdujących się w nich rzeczy, czemu często towarzyszy powstawanie unikalnych opowieści o marce.

unboxing.jpg

Jak stworzyć unboxing experience przyciągające odbiorców?

Proces otwierania paczki powinien być ciekawym i na długo pozostającym w pamięci doświadczeniem dla widzów. Aby tak było, na etapie przygotowań do promocji skup się na dwóch podstawowych aspektach.

Pierwszym z nich jest zaprojektowanie estetycznych opakowań kartonowych z nadrukiem. Wyglądem powinny jasno dawać do zrozumienia, że w paczce znajdują się wysokiej jakości produkty.

Z kolei drugim jest zaskakiwanie widzów kreatywnością. Na przykład na wewnętrznej części wieczka kartonu mogą znaleźć się zabawne hasła związane z marką. Inną opcją jest dokładanie do pudełka rzeczy kojarzących się z ich zawartością – np. paczka z narzędziami stolarskimi ma wypełnienie z trocin.

Jak powinno wyglądać opakowanie idealne do unboxingu?

Kluczowym etapem przygotowań do promocji poprzez unboxing jest projektowanie opakowań. Zadbaj o to, aby pudełka kartonowe były:

  • ozdobne i jednocześnie mające nadruki spójne z identyfikacją wizualną marki,

  • dopasowane gabarytami do wielkości rzeczy, które się w nich znajdą,

  • łatwe w otwieraniu.

Zwróć także uwagę na to, czy producent kartonów z nadrukiem, z którym podejmiesz współpracę, składa je, używając kleju adhezyjnego. Dzięki temu unikniesz konieczności oklejania paczki taśmą, która psuje jej estetykę.

Szukasz wyjątkowych kartonów z nadrukiem?

Jak widzisz, unboxing to skuteczna i jednocześnie niedroga forma promocji internetowej. Przygotowując się do niej, musisz przede wszystkim skupić się na kreatywnym projekcie opakowań kartonowych dla swoich produktów. Jednocześnie ważna jest wysoka jakość i estetyka tych ozdobnych pudełek. Z tego powodu zlecając wykonanie kartonów z nadrukiem, korzystaj z usług renomowanych producentów, takich jak np. JanBox. Dzięki temu zwiększysz szanse na to, że filmy z unboxingiem Twoich produktów zyskają viralowy charakter!

Artykuł sponsorowany

Ewa Szymańska

Ewa Szymańska

Konsultantka biznesowa z naciskiem na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w opracowywaniu strategii rozwoju oraz optymalizacji procesów biznesowych. Jej artykuły oferują praktyczne porady dla przedsiębiorców dążących do zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Artykuły: 49

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *