Zacznij swój Start-up

Zacznij swój Start-up

Przyjmujemy już, że założenie własnej działalności to dla nas coś trudnego. Uważamy, że nie jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić. I możliwe, że nie warto byłoby tutaj rzucać się na głębokie wody, gdy nasze doświadczenie w tym zakresie jest dość słabe. Stanowi to dla nas tylko informację, abyśmy wysilali się w kierunku start-upu. Tutaj moglibyśmy założyć także coś swojego, prowadzić taką firmę, ale całą księgowością i rozliczaniem z podatków zajmowałby się ktoś inny. My byśmy byli pod tym względem świetnie obsłużeni.
W taki sposób na przykład działają specjalne inkubatory przedsiębiorczości. Występują one również w naszym kraju, więc dobrze byłoby im się przyjrzeć. Natomiast musimy bardzo dokładnie ocenić, jaka forma akademickich inkubatorów przedsiębiorczości jest dla nas najbardziej interesująca. Weźmy pod uwagę nie tylko koszty takiej współpracy, ale zarazem warunki, które mogą być nam zapewnione.

Dbamy o poszerzanie portfolio

poszerzamy portfolio firmy
Wielu klientów przekonuje się do nas, jeśli jest w stanie zaufać nam na podstawie oferty, którą mu przedstawiamy. Jeśli więc wysilamy się w jej skrupulatnym przygotowaniu, to później udaje się nam kontaktować z nowymi klientami. I podczas takich rozmów telefonicznych, e-mail i innych, staramy się utrzymać z nimi dobre relacje. To również wymaga pewnego przygotowania i doświadczenia w sprzedaży. Dzięki temu znacznie łatwiej jest nam utrzymać klienta, jak i przekonać do naszych racji. Wykazujemy mu, że nasze produkty i usługi to dla niego prawdziwa korzyść, do której powinien przekonać się jak najszybciej.
Aby jednak Ci klienci do nas trafiali, to wcześniej musimy utworzyć taką ofertę, stronę firmową czy nawet sklep internetowy. I później powinno nam zależeć na jego dokładnym pozycjonowaniu. To inaczej promowanie strony www, która jest dostępna dla nowych użytkowników. Ci nowi użytkownicy to nasi potencjalni klienci. Gdy zaglądają na nasze strony www, to na nich powinniśmy starać się ukazać im swoje możliwości. Poświadczą to również dodatkowe podstrony, które więcej mówią o nas, jak i kwalifikacjach, które posiadamy. Zarazem przedstawiamy swoje portfolio, gdzie widnieją informacje o klientach, z którymi przyszło nam już współpracować. To wszystko może zwiedzić zaufanie klienta do nas i oferty, którą posiadamy.

Nie zamykamy się na współpracę

nie zamykamy się na współpracę
Pewni przedsiębiorcy starają się dostrzegać nasz potencjał na rynku gospodarczym. Uznają, że nasza firma już niedługo świetnie wystartuje. I chcieliby w pewnym stopniu się do tego przyczynić. Na przykład są w stanie dostarczyć pewien kapitał. Natomiast w zamian za to chcą być członkami takiej firmy, udziałowcami, należeć do spółki. Jeśli otrzymujemy takie oferty współpracy, to nie powinniśmy ich od razu odrzucać. Przecież pewne z nich mogą okazać się dla nas lepszym rozwiązaniem.
Nie zatrzymujmy firmy dla siebie tylko dlatego, że mamy do niej sentyment. O wiele ważniejsza jest jej przyszłość. A często jest zależna od kapitału, który nie zawsze posiadamy, gdy zaczynamy wysilać się przez start-up.

Kiedy jeszcze promować swój biznes?

kiedy promować swój biznes
Tak naprawdę nigdy nie powinniśmy zaniedbywać wysiłków w tym zakresie. Tylko to może sprawi, że nasza konkurencja nas nie wyprzedzi. A przez cały czas będzie znajdowała się w tyle. My następnie dojdziemy do wniosku, że chcielibyśmy wysilać się dla poważniejszych klientów. My wykażemy inicjatywę i zdecydujemy się na kontakt z nimi. Natomiast chcielibyśmy dokładnie przygotować się do takiej rozmowy czy próby kontaktu. I jeśli tak czynimy, to za każdym razem okazuje się ona skuteczniejsza.
Dobrze jest pamiętać o marketingu, który realizujemy w Internecie. Dzięki niemu znacznie łatwiej jest budować markę w sieci, która cieszy się aktualnie tak dużym zainteresowaniem. Zdarza się, że koszty takich reklam wydają się być wysokie. Natomiast, jeśli są one poprowadzone w odpowiedni sposób, to za każdym razem okazują się warte swojej ceny. Wystarczy spojrzeć na te reklamy sponsorowane, w których możemy dokładnie ustalić, do której grupy odbiorczej ma zostać skierowana. I dzięki temu wydaje się być ona bardziej skuteczna. Na nasze strony trafiają tylko Ci internauci, którzy prawdopodobnie potrzebują naszych produktów i usług. A to następnie przyczynia się do tego, że szybciej decydują się na zakup bądź podjęcie kontaktu z nami.

Marcin Wysocki

Marcin Wysocki

Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami z certyfikatem PMP. Pracował nad wieloma złożonymi projektami IT, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Znany z umiejętności efektywnego kierowania zespołami i dostarczania projektów na czas i w ramach budżetu.

Artykuły: 360

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *